Wednesday, September 24, 2008

...SeNyUmAn...

senyuman
mana akan ku dapat kan ia
untuk ku lekatkan di muka ku
sebagai penyeri hidup
manusia sekeliling ku
senyum
aku kehilangan nya
sudah lama
pergi tanggal dari wajahku
hingga aku kekok
mana senyum mana paksa
senyum
aku di gelar sombong bila tiadanya
mana kau pergi?
adakah aku tidak layak memilikimu
kerana kekerasan madah2 ku
tapi aku akan cari
kerana hatiku semakin tersenyum
dan mengerti apa makna tenang
senyum
mungkin riak muka ku
tak memungkinkan kau hinggap
tertampal dimuka ku
tapi jiwaku ini sudah mendapatkannya
senyum
ketenangan, keceriaan,,kebahagian
milik ARRAHMAN,ARRAHIM
aku sedar itu
dan pencarian ku padamu senyuman
adalah mendekatkan aku pada
peniup kasih sayang
dalam hatiku
dan aku tak mahu berpaling dari NYA
yang menyayangi ku
hambaNYA yang banyak berdosa ini
amin...
selesai...
...doa yang diajarkan seorang sahabat baikku,...
"ya ALLAH, lenyapkanlah dukacita kami,hilangkanlah kesedihan kami,dan halaulah keresahan dari jiwa kami"
amin...
tq sahabat yang sentiasa membantu dan mengajar aku erti sebuah senyuman
iaitu pencarian sebuah ketenangan... kita bersahabat kerana ALLAH,dan jasa mu hanya ALLAH sahaja yang akan dapat membalasnya
240908
rabu

No comments:

Post a Comment