Monday, September 29, 2008

...hArI iNi DaN pEnGaJaRaNnYa...

salam mujahadah
ari ni bro gase malas sikit... dah nak gaye da pun... umah x abis kemas lagi. xpela, esok pulun abis2. td pagi bro, mak,adik n akak g shopping. beli barang nak gaye. kat rumah ni bro masih memegang gelaran driver... heheheh. bro bawak mak g jaya jusco, g tesco, g bazar ramadhan n antar daging kat umah makngah di jasin. life ari ni simple, tapi bro bersyukur dapat menikmati hari ini dengan tenang dengan family bro. rase tenang je bile duduk dengan family sendiri. hilang semua masalah. tq ALLAH
alhamdulillah, ALLAH berikan bro family yang menenangkan. ALLAH meniupkan kasih sayang yang benar2 wujud di dalam keluarga ini.
ya RAHMAN, ya RAHIM
bro hari ini baru baca buku kusyuk dalam solat, buku yang dipetik dari tazkirah tuan guru nik aziz nik mat. bergetar rase dada ni, pada mulanya, disebut apa yang selama ni kita rasa apabila kita membaca alfatihah. adakah kita rasa getarnya apabila membacakan ayat" pemilik hari pembalasan". dapat x kita bayangkan bagaimana kita nanti. fuh, makan dalam je... insyaALLAH bro akan habiskan baca( x abis lagi sebab bz cikit,lemah diri ini) kerana solat tu la permulaan bicara kita dengan ALLAH. tu la permulaan amalan yang akan ditanya di akhirat nanti.
ya ALLAH,ampunkan kelemahan diri ini
hari ni yang bro nampak. macammana la nanti bro da berkeluarga. yela, mak n abah senyum je kuarkan duit. bro lak main mintak je... kena belajar dari apa yang diperhatikan.
ya ALLAH, kau ampunkan lah dosaku, dosa kedua ibubapaku, dosa adik beradikku, dosa guru2 ku, dosa sahabat2ku dan dosa kaum muslimin muslimat.
ya ALLAH, kau berikan la aku isteri solehah yang menjadi penyejuk mata suatu hari nanti. semoga kehadirannya kan mendekatkan diri ini dengan MU.
...bro sayang family bro, sahabat2 bro...
amin...
selesai
1144pm
isnin
30 ramadhan

No comments:

Post a Comment