Wednesday, September 24, 2008

BiCaRa bRo: kEnApA???

astaqfirullah... astaqfirullah,.. astaqfirullah...
sahabat.
sekarang ni hati bro ini sedikit terganggu... kenapa bro rasa nak marah je... apa yang bro nampak bro nak marah...

ya ALLAH... jangan ditarik nikmat ketenangan dari MU pada ku... sekarang ni bro gase macm ade je yang x kene... mcm ada yang marah dengan bro, ada hati yang terguris dengan bro... adakah ini mainan jiwa atau satu suara hatiku ya ALLAH... tunjuki jalan yang benar....

ya ALLAH, jika ini ujian pada apa yang aku kongsikan untuk sahabat2 ku, aku serahkan semua padaMU, ku mohon hanya padaMU.

perjuangan ini memang sukar, lagi sukar bagi orang yang pernah bergelar 'sampah' pada suatu masa dahulu... ada yang memandang sinis dan ada yang tak percaya bila bro cakap pasal ISLAM...

"aik, awak tu dulu pun sama gak"... ayat2 yang biasa didengar... hanya boleh dijawab dengan senyuman... kenangan lama memang menjadi satu palitan yang benar2 berat bagi diri ini. lagi2 senyuman sinis yang menusuk jiwa...

bro seronok mencari ALLAH dalam segenap nafas bro, membaca apa yang berlaku, tp kekadang terlupa pada apa yang dipertanggungjawab kan... adus,

ya ALLAH, kepada KAU kami sembah, dan pada KAU kami meminta pertolongan...tunjuki la jalan yang benar..." hamba mu ini mencari MU ya ALLAH... sedih jika aku tidak mampu menjadi wakil2 ALLAH yang baik didunia ini... aku mahu menjadi hamba yang tergolong dalam orang2 yang diberi nikmat, bukan orang2 yang dimurkai dan orang2 yang sesat...
aku selalu lupa, menjadi orang yang lalai adalah ketakutan ku...

aku hamba MU yang lemah ya ALLAH...

aku rindukan MU....
aku mohon ketenangan, kekuatan dalam kecemerlangan dalam setiap langkahku...
ENGKAU perkenan kan la doa hambamu ini...

knie@bob
0111am
240908

No comments:

Post a Comment