Saturday, January 24, 2009

aku rindu untuk ke sana...





assalamualaikum

bismillahirrahmannirrahim

:)

hari ini hari sabtu... bro sebenarnya tak tahu ingin menconteng apa disini. banyak benda dalam kepala dan fikiran ini. tapi bukan semua boleh diterjemahkan kepada perkataan. 

petang ini bro akan pergi ke rumah abg long bro. lepak sana sehari dua. sebab bro nak format komputer. komputer kena virus 'MY HEART'. tipu lah tak marah. tapi nak buat macam mane kan. 




KERINDUAN...


sekadar ingin berkongsi...

kemarin, hati khamis seorang sahabat pulangkan hard disk bro. bukan itu yang bro nak ceritakan. tapi apa isi yang bro dapat. 

antaranya, gambar pengalaman ayahandanya di tanah suci.

:) tq sahabat.... gambar2 ni dari sahabat saya lah ni... semoga sahabat sentiasa dalam lindungan ALLAH....

apabila bro lihat gambar2 ayahanda sahabat bro tu di madinah, di mekah... bro hampir sampai ke malam mengelamun terkenang saat bro dihantar ke tanah suci itu... tu antara janji mak ngan bro dari kecil lagi. akan hantar umrah@ haji bila umur bro 16 tahun. bro tidak dapat ingat tarikh bro pergi ke umrah tu. tapi dalam 2002 la. cuti sekolah. 14 hari, 4 hari di madinah dan 8 hari di mekah. 2 hari perjalanan. 
manusia ni kan pelupa....


tempat yang menjadi saksi aku pernah menangis di rumahMU 
suatu masa dahulu sebelum aku menjadi 'pelupa'



bro kadang2 terpikir kenapa lah bro tak banyak yang dapat semasa kesana. bro sakit di mekah. kaki bro pecah2. bro tak dapat melawat di masjid jin, rumah bilal n sekeliling mekah. mungkin itu balasan dari dosa bro agaknya. ampunkan aku YA ALLAH. tapi ke mekah bukan sekadar melawat... yang penting rumah ALLAH msjidil haram. bro banyak kan masa disana sahaja. dengan masih follow orang, bro hanya mampu 3 kali umrah... sebab tak kuat nak g sesorang wat umrah. tapi aku bersyukur ya ALLAH... dapat tawaf, saei... dapat menjadi tetamu rasullullah... iktikaf di dua masjid termulia di dunia. dapat solat di hijir ismail, berdoa depan pintu kaabah, mengikut sunnah nabi mencium hajr aswad.menziarahi uhud, baqi',gua hira'. bukit thur. arafah, mina, dan pengalaman seorang hamba dengan memakai 'kain kapan' semasa hidupku yakni ihram... minum air zamzam...




layakkah aku kesana lagi ya ALLAH...

dan disini jugalah aku bercukur botak licin kepala kali pertama selepas akil baligh. dan selepas itu menjadi trend aku untuk bercukur jika aku tensen dan memerlukan...

alhamdulillah...

bro teringin nak ke sana lagi. tu tekad bro. sebab bro belum lagi dapat membuat haji. bro teringin sangat nak kesana. semalam bila melihat gambar2 mekah dan madinah. makam rasullullah, memang mencetuskan rindu yang kuat...

kena kerja, samaai mampu... :) ya ALLAH... aku ingin menjadi tetamuMU lagi... tetamu yang bukan seperti dulu... ingin memenuhkan masa dengan mencariMU.

aku rindu kan tanah suciMU... izinkan aku kesana lagi dalam perjalanan mencarimu bergelar kehidupan ini ya ALLAH....
 

Free Signature Generator
Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment