Saturday, January 3, 2009

030186 ia bermula...

3 januari
kau datang kembali
menganjakkan dan meluaskan
dari lahir ke sekarang
memanjangkan jarak aku berjalan
dari terlentang ke mengiring
dari mengiring mule meniarap
meniarap membawa ke merangkak
merangkak tertuju ke bertatih
dan mula era berjalan dan berlari

ya
3 januari
tarikh pada proses angka bergerak
masa umur bertukar
ketika aku semakin melangkau tua

23 tahun sekarang
masih jauh perjalanan ini
atau mungkin
makin dekat hujung jalan cerita ini
tapi aku perlu teruskan
menongkah arus zaman

semoga aku terus menjadi menjadi aku
mengejar jiwa manusia dan
mencari cinta hakiki
semua ini cerita ku
ini perjalanan ku
dan aku kene terus berpencak di arena ini
gelangang perjuangan bergelar
kehidupan

selamat hari lahir MUHAMMAD RUKHAINI BIN HJ ZAITON

dari diri untuk diri... =)

knie_bob99
030109
1143

No comments:

Post a Comment