Wednesday, April 8, 2009

mimpi di petang hari


Mimpi petang permainan syaitan
Aku bermimpi lagi
Tatkala aku tertidur
Dalam bilik yang 2 minggu ditinggalkan
Tidak berpenghuni
Bermimpi melihat syaitan bergelar hantu
‘berjubah koyak putih
Berambut hitam panjang tidak terurus
Aku tersentak dari tidur dan melihat ke kanan
Aku ini mimpi atau benar
Adakah ia sudah bertapak dalam bilik yang ditinggalkan
Benar2 terkejut aku jadinya
Kerana aku rasa cukup penat
Jika
Terasa seperti mimpi dalam mimpi
Tidur petang memang la mengasyikkan
Kerana ia memudaratkan
Itulah yang akan menjadikan ia sukar untuk ditinggalkan
Inilah kisah tidur petang bermimpi hantu
Hantu
Yang sekarang semasa aku menaip ini
seperti memerhatikan aku disudut minda
Tidak nampak tapi terasa
YaALLAH, aku berlindung dari mu dari syaitan yang direjam
Amin…

No comments:

Post a Comment