Friday, April 10, 2009

aku sekadar menulis

hari ini aku terus menulis….
mencari apa yang ada dalam diri
mencari apa yang tak pasti
mengejar pada yang tidak sedia menanti


aku terus menulis
berfikir bercampur emosi
kenapa ini semua boleh terjadi
kenapa aku yang di uji
dan kenapa aku x mampu nak menghadapi
aku terus menulis…
hati ku mengatakan ya.
tapi akal mengatakan tidak
jiwaku mengatakan cinta
jasadku mengatakan tidak layak
diri ingin memiliki jiwa yang satu
pada satu sudut yang aku tak layak nak mengapainya…


aku terus menulis…
persis ombak di kuala perlis
bagikan ketenangan tasik di arau
aku tidak tau apa yang ada didalamnya
aku tidak mengerti kenapa ini semua boleh berlaku
hanya senyuman pengubat duka di hati


aku terus menulis…
bertanya pada pemerintah diri
apakah yang aku ingin dalam diri
untuk mengubatjiwa yang tak keruan ini


aku terus menulis…
hidup terumbang ambing bagai kapal tidak berhaluan
dan aku nakhoda cinta jiwaku
berlayar dalam sepi
hanya sekejap sahaja aku tersenyum memandang bulan mengambang
dan aku tahu ia akan pergi…
adakah sempat aku menatapnya lagi
biarpun mengapainya bukan kemampuan ku
biarpun menyentuhnya tidak kudratku
walau memilikinya aku tidak pasti dapatkah dipenghujung ceritaku

aku terus menulis…
mengenangkan pada wajah bulan mengambang….
adakah ada lagi hari untuk aku mendapatkan secebis impian…
untuk aku menatap wajahnya di depan mata…

ah…………..
aku sedar….
aku hanya mampu menulis…
berdoa
bertawakal
dan menyerahkan jiwaku padaNYA
untuk aku tahu adakah…
‘dia’ milikku
atau ‘dia’ sekadar teman mimpiku…
aku mahu ‘dia’ jadi milikku
sebagai teman dalam pelayaran ini….

tapi….
aku sekadar mampu menulis….
yang benar

knie@bob
1013am
rabu

No comments:

Post a Comment