Thursday, April 30, 2009

sepi dalam terisi

"segala puji dan puja hanya untukMU ya ALLAH"

dalam masjid gergasi ini aku bersila
terlihat aku dihadapan tiang itu
pemuda berjanggut disana
khusyuk tidak berpaling
bergerak badannya mengikut irama 
lagu dimainkan mulutnya sendiri
dari lantunan suara bacaan ayat-ayat cinta
dari pencipta dirinya

di satu sudut dihujung sana
seorang tua sedang bersujud
diam dan kaku
bagai batu dia disitu
memisahkan dunia dari dirinya
memohon sesuatu dari penciptanya 
dan semoga dia ketemu apa yang di mintanya

aku bersandar sebentar disini
menulis perilaku insan
dalam masjid sepi berhawa dingin
satu saf sahaja akan diisi kurasakan hari ini
tempat ini sepi 
bagai istana hanya ada sepasang suami isteri

tetapi aku bersyukur
aku mampu tergolong dikalangan sedikit ini
dicelah-celah situa dan si pemuda ini
aku tenang disini

azan asar berkumandang akhirnya

cincinsuasa86
430 petang
29/04/09
masjid negeri 


No comments:

Post a Comment