Wednesday, April 8, 2009


erm..
aku termenung lagi..
mengenang kisah dulu
kisah mengejar sesuatu
dari apa yang ku nampak
terus ku tafsir menjadi keinginanku
keinginan yang membuak2
sesuatu yang terlalu aku inginkan...

sesuatu yang ku nampak sempurna
pada dia, pada insan didepanku
ku dambakan aku sepertinya
walau aku tahu aku adalah aku

sempurnanya dia
semuanya baik di mataku
dalam diam aku makin teringin
ingin memiliki sempurna itu
dan itulah bermula semuanya

aku mengejar sesuatu
yang bukan diriku
seperti baju yang tidak untuk jasadku
tapi aku sarungkan jua
kerana aku inginkan sempurna seperti dia

jiwa aku semakin sakit
semakin lama aku semakin resah
senyuman ku makin pura2
hanya jasad aku gembira
tapi hatiku menderita

ah..
mana sempurna itu
aku makin rasa jauh dari diri ku
dari mindaku
dari jiwaku
aku gundah dalam gembira
aku menangis di dalam jiwa
mencari makna bahagia
disebalik sesuatu
bergelar sempurna

sekarang aku buka kembali baju sempurna itu
aku inginkan diri ku ini
ku inginkan aku yang dulu
bukan yang mengejar sesuatu bukan milikku..

sempurna kah dia
aku bertanya
padahal dia manusia biasa
aku pun insan didunia ini
tiada beza pada mataNYA
pada yang MAHA MELIHAT
yang mengetahui semuanya

aku sekarang sedar
aku adalah aku
dan sempurna itu hanya ALLAH sahaja
dan aku sekadar insan biasa
yang perlu menjadi sesempurna manusia
bergelar hamba NYA

Semoga aku kuat...

amin..

selesai..
knie@bob99
932pm
selasa





Free Signature Generator

"mencari ketenangan hakiki"

No comments:

Post a Comment