Wednesday, April 8, 2009

jiwa... maafkan aku...

"segala puji dan puja hanya untukMU ya ALLAH"


jiwa…
apa yang kau rasa sekarang?
apa yang kau idamkan nanti?
apa yang kau inginkan selepas ini?
apa yang cemburukan pada yang lain?
apa yang kau pikirkan tentang insan bernyawa?
apa yang kau nak dalam diri ini?

jiwa…
aku bertanya pada apa yang kau rasakan…
aku bertanya pada apa yang kau detikkan…
aku bertanya pada apa yang kau selamkan…
pada apa yang kau pendamkan…
aku bertanya pada semua yang aku ingin tau pada diri…

jiwa….
aku sendiri tiada jawapan pada apa yang aku inginkan…
aku sendiri mencari apa yang aku ingin carikan
aku sendiri mencari langkah dlam hidup ini

jiwa…
kau ingat kenapa kau menangis dulu?
kau ingat kenapa kau memberontak dulu?
kau ingat kenapa kau gelak dulu?
kau ingat kenapa kau berduka dulu?
kau ingat kenapa kau gembira dulu?
kau ingat kenapa kau tidak ingat semua perkara dulu?

jiwa…
aku ini bukan seorang yang pentafsir…
aku ini bukan seorang tukang tilik…
aku ini bukan seorang pendita…
aku ini bukan seorang pemilik makrifat…
aku ini hanya… pemilik jiwaku sendiri…

jiwa…
jika kau mengerti apa yang mindaku katakan…
aku ini mencari mu…
aku ini menjejak mu…

jiwa…
mungkin kau lupa tugas kau di sini
aku tau semua ini salah diri ku
aku tidak menjaga kamu sebaik nya…
aku tau kau banyak cedera sebagai penghuni jasad ku

jiwa…
sudi kau maafkan aku?
aku ingin bawa kau ke jalan yang betul
aku ingin kau jadi bersih…
aku idamkan aku menjadi pemilik mu yang dapat menjagamu

jiwa…
aku rasa aku malu
menjadi tuan tak berguna
tidak menjaga mu sebaiknya

jiwa…
kau sudi mengikut ku?
aku tau kau keras sekarang
aku tahu kau hitam sekarang
sudi kau beri aku peluang?
peluang membersihkan mu

jiwa…
aku tidak tahu sampai bila aku akan menjadi tuanmu…
aku tidak tahu sampai bila akan kau terkurung dalam jasad ku
aku tidak tahu…aku tidak tahu..

jiwa…
kenapa kau menangis?
kau marah kan aku?

jiwa…
kalaulah kau dapat aku bersihkan
aku tahu semua dibadan ku dapat aku bawa kejalan yang betul…
jangan marah…. aku tahu semua ini silapku…
aku akan tebus sebelum aku mengadapNYA

jiwa…
jika ini kali terakhir aku dapat memujuKmu…
aku harap kau mengerti…
aku hanya insan biasa…
tidak lari dalam mencederakan kau dan mengotorkan kau,..
aku tahu kau sentiasa menangis minta dibebaskan dari ku…

jiwa…
sabar..
mungkin tak lama lagi giliranku akan sampai…
sebelum tu mari lah kita membetulkan mana yang patut…
kita ada masa selagi nafas ini tidak putus
walau ia nanti sudah tersangkut sangkut…

jiwa…
kita masih ada masa..
mari kita dekat pada pencipta kita…
yang mempertemukan antara aku dan kau… jiwa…
yang akan memisahkan kita
dan yang akan memberi balasan pada apa yang kita lakukan
yang MAHA BESAR
ALLAH S.W.T

jiwa….maafkan aku….

knie@bob

140708
isnin
1.56pm






Free Signature Generator

"mencari ketenangan hakiki"

No comments:

Post a Comment