Monday, April 27, 2009

kamu tidak berbakat... dari orang seni pada yang baru



assalamulaikum wbt

erm... 
"-untuk yang mempunyai jiwa-kata kamu

tapi percayalah, manusia ber'jiwa' tidak akan membaca karya ini.

bakat adalah anugerah semulajadi. untuk tidak menipu kamu, saya katakan bahawa kamu tidak punya itu (bakat). jika berhasrat untuk terus dalam bidang ini, banyakkan membaca (dan belajar).

membaca hasil kamu di atas, saya seperti membaca sajak di majalah sekolah rendah."

ini yang bro dapat bila bro hantar sajak ke satu laman web... entahla... bro ingat laman web itu boleh beri ruang untuk bro bekarya. tapi ia juga memberi ruang untuk kritikan diberikan. bukan semuanya mudah...

apa pun sajak adalah kehidupan, satu luahan rasa bagi bro. jadi pikir2 balik, mungkin diruang blog ini bro ada hak untuk berkarya dan tenang untuk meluahkan perasaan. tanpa memikirkan apa difikirkan orang...

jika bro hantar dan dikritik tak membina, lagi jauh bro dengan seni. bro tau orang seni jiwa berlapis, tahan makian kerana bro dulu diajar

"maki lah aku, cacilah aku, jika aku salah

layan... biar rebah jangan mengalah...:)

berjalan dalam sepi
berlari dalam sunyi
biarkan aku sendiri
dalam jiwa mencari erti
dalam diri mencari bahagia hakiki

No comments:

Post a Comment