Wednesday, November 25, 2009

Konvensyen Pendakwah Muda Peringkat Kebangsaan 2009



Alhamdulillah...

Sampai sudah bro ke shah alam dari USIM Nilai... Bro baru balik dari konvensyen Pendakwah Muda MSU 2009...

Jika pergi ke sungai petani
Jalan terus ke wang klian
tiga hari saya disini
Kenangan terindah bersama kalian

yup...
masa berlalu jam berdetik... semua bergerak semakain laju. 4 hari disana bro merasa sekejap sahaja. banyak sangat input sehingga bro ada masa blur, "yang mana bro perlu praktikkan di bumi MSU..."... dalam kereta semasa balik bro berfikir... yaALLAH...mana aku akan mulakan... siapa aku akan dakwah kan... adakah ada kekuatan ini yaALLAH...

Perjalanan balik tadi bro berfikir...

1. memantapkan persatuan yang bro wariskan untuk adik2 bro...
2.medan perjuangan ini perlu dibesarkan.
3.pemikiran semua pihak dan bro perlu dicambahkan

bro juga dalam dilema.... bro selepas ini ada praktikal di hospital kuala lumpur... adakah bro akan kuat untuk meneruskan perjuangan dakwah kampus ke luar nanti... bro ada kire2 8 bulan sebelum masuk kembali dalam kancah kampus... adakah bro akan terus kuuat dalam jalan ini

dalam kebanyakan penyampaian dalam konvensyen ini, bro terpanggil mengenai jemaah... jemaah mana akan aku curahkan keringat. bro bukannya terikat dengan jemaah mane2. bro selama ini bergerak sorang2. bro janggal bileorang berbicara mengenai jemaah. mungkin ramai sahabat2 disana itu biase. tidak bagi. bro... INI LAH CABARAN TERBESAR DALAM DIRI BRO...

saudara faizal tehrani dalam kertas kerja die, membicarakan mengenai berdakwah dalam seni....
WA!!!!!!!!!!!!!banyaknye brolum buat. bro da buat skrip, dah mengarah teater di msu, belajar ilmu pentas. tp kenapa bro masih lum tumpukan sepenuhnya berdakwah ke arah seni....

Sajak... Puisi...
tapi berapa lak sajak2 bro mengetarkan hati2 manusia...

erm...kite kene terus bergerak...

banyak la bro dapat. nak tulis pun bro xtau la nak cakap ape... sebab speechless...
best n best...

Cerita kita

dalam dunia banyak cerita
kisah indah kisah duka
pertemuan kita bukan rahsia
ia juga bukan akhir harapannya

berbakti tidak mahu balasan
bukan harta atau kekayaan
peluh dan penat adat perjuangan
bukan sekdar penumpang di tepian jalan

senyum penghias muka
sejuk hati hilang duka
cabaran di luar memang sukar
harap kalian terus kan apa yang kalian yakinkan untuk hari muka

bangun kalian dari indahnya impian
sekdar angan bukan jawapan
perlu gerak ikut kemampuan
itulah adat hamba bergelar insan

sahabat mungkin kalian lupa
akan diri yang biasa sahaja
tapi saat aku disana
bahagia dalam fikirkan cabaran dan duka

semoga ikatan terus tersimpul erat
untuk kalian bergelar sahbat
doakan apa yang mampu
kerana itu ikatan antara kalian dan aku.

cincin_suasa86
1743pm
teratak 1143

p/s: untuk semua yang ada dalam KONVENSYEN PENDAKWAH MUDA 2009 "WEHDAH 09"


Mencari Ketenangan Hakiki

Mencari Ketenangan Hakiki

4 comments:

  1. salam bro,

    konvensyen pendakwsh muda MSU? aik?

    ReplyDelete
  2. salam.
    tahniah bob..
    i apreciate ur effort at msu..
    ak pn peminat seni.. hehe..
    sungguhpun malam tu bercakap tntg intelektual..
    ada masa jmpa lg nanti..
    keep in touch
    -azizan,KUIS, PKPIM.

    ReplyDelete
  3. Salam Semua...

    tq untuk sis NUR...:)
    untuk andi... Konvensyen pendakwah muda di USIM...
    to bro nokkota...
    TQ bro... ye... intelektual itu penting... untuk elakkan disiplin ilmu hilang...
    selepas berjumpe dengan kepimpinan,,,
    kepimpinan dalam usaha untuk memanggil talk mcm bro shah... usaha untuk mencapai dialog antara agama... mohon doanye..

    ReplyDelete