Monday, March 9, 2009

cerita hari ini dan idola...


...nasi bujang...
"segala puji dan puja hanya untukMU ya ALLAH"

Assalamualaikum w.b.t

semoga semua akan dirahmati oleh ALLAH...

rakan2... esok bro akan balik ke kampung... sebulan... sebab cuti sem... rindu kampung...:) kenapa nasi ini yang jadi gambar hiasan post bro... sebab ni lah makanan ruji kat sini...

NASI BUJANG@NASI KOBOI@NASI UBAI

bila nak balik ni, bro rindu lak nak makan ikan jaket n mee goreng mak...

ni kalau jadi pape kat bro sebelum sampai kat umah melaka ni, tak kire kempunan la, sebba nikmat mak masak tetap da dirasai...:)

apa pun...

ni sajak untuk maulidur rasul... cetusan hati yang ingin dan sentiasa ingin kan ketenangan dalam arah dan jalan yang diizinkanNYA...

 belajar dari sirah... 
baru terarah... 
lupa sejarah, 
kau seperti sampah... 
tak tahu hala tuju diri dan tanpa arah...

ya RASULULLAH
dari pemuda hingga kewafatnya
tetap jadi idola..

YA rasuluallah
jalan cerita seperti sebuah drama indah
walau penuh duka
1400 tahun
dirimu tetap dipuja
sebagai pemimpin agung seluruh alam semesta
termasuk dalam syahadah
dirimu utusanNYA

ya RASULULLAH
ku harapkan kita berjumpa
walau dalam mimpi aku redha
 dalam syurga aku damba
walau diri ini penuh dosa
aku tahu dirimu akan tetap aku jadikan idola

ya RASULULLAH
jangan diri ini termasuk dalam orang2 yang terpinggir dari barisan ini
dan aku inginkan syafaatmu
jangan dirimu berpaling dari diri ini
dari wajah ini

ya RASULLULLAH
aku sendiri malu
aku sendiri kelu
adakah aku layak untuk berjumpa dengan mu
izinkan aku..

ya Rasulullah...
aku mencari mu 
dalam pencarian aku mencari NYA

2117PM
1143


1 comment:

  1. rindu gak!
    rindu bangkok
    rindu kelantan!

    neem jumpa ain~~

    ReplyDelete