Thursday, February 5, 2009

katak si katak lompat


katak si katak lompat




lompat sikatak lompat
lompat la tinggi2
cepat la tenangkan adik cepat 
abg baran x henti2

hai sikatak
apa kabar
sudah puas melompat
atau ada benda yang dapat
kejap kau lompat sini
kejap kau lompat sane
asyik2 melompat
lupa lak aku
kau sikatak memang kerjanya melompat


ompat sikatak lompat
lompat la tinggi2
cepat la tenangkan adik cepat 
abg baran x henti2

jika lalat itu duit
lidahmu dalam diam cepat menagkap
hingga mata ini x sempat melihat.
hai apa yang engkau suap

lompat sikatak lompat
lompat la tinggi2
cepat la adik cepat 
abg baran x henti2

badan mengerutu
kau kata kau bukan katak
kau melompat bagai x cukup tempat
jika ini la wakil rakyat
hai sahabat
jadikan iktibar jangan kau rasa kelat
yang MAHA MELIHAT 
ada untuk tunaikan hajat

lompat sikatak lompat
lompat la tinggi2
cepat la tenangkan adik cepat 
abg baran x henti2

kau melompat
aku rasa nak sebat
kau kata perjuangan
aku macam nak tangan
rakyat melihat
kau tetap melompat
duit dah padat
kau tak takut ke akhirat
teruslah melompat
sebelum dah tak sempat
dan masa itu nafas tersekat2
baru kau nak bertqaubat
atau pun da terputus urat
da kejang tak boleh melompat
baru kau sedar dan berfikir

"kenapa aku melompat
dari perjuangan ke pertualangan
kalau aku tetap dengan pendirian
lupa pulak nak bertaubat
masuk jemaah 
si pembela ummat"

lompat sikatak lompat
lompat la tinggi2
cepat la tenangkan adik cepat 
abg baran x henti2

masa itu da tak sempat
kain kapan da diikat
alamak
lupa pulak aku bukan sikatak lompat
hanya manusia yang kelabu dengan duit yang bertingkat

tiiiiiitttt(tamatlah riwayat seekor katak idamkan lalat"

Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment